یزدفردا "نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به مقام معظم رهبری پایبندی خود را در اجرا و پیگیری همه مواضع حكیمانه ایشان اعلام كردند.
به گزارش یزدفرد ا، در این پیام كه به امضای همه نمایندگان رسیده و محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس آن را در صحن علنی قرائت كرد ، آمده است : ما نمایندگان مجلس شورای اسلا می ضمن اعلام تبریك مجدد به مناسبت خلق حماسه 22 خرداد توسط ملت بزرگ ایران از بیانات به موقع ، جامع ، راهگشا و مدبرانه حضرت عالی در خطبه های نماز جمعه این هفته كه عظیم ترین حضور نمازگزاران در تاریخ انقلاب را رقم زد ، خاضعانه تشكر می كنیم . 

تفكیك مخاطبان در بیانات حضرت عالی به صورت عالمانه ما را بر آن می دارد كه با تامل و ژرف نگری در جزئیات آن وظیفه خود را دریابیم و با پشتوانه فضل الهی در اجرای آن كوشا باشیم . 

فصل الخطاب بودن قانون پرهیز از ادامه تشنج و زورآزمایی خیابانی حفظ و  بزرگداشت حماسه بزرگ 22 خرداد ، دفاع جانانه از عملكرد سی سال گذشته انقلاب و توصیه به دست اندركاران امر انتخابات مبنی بر بازگذاشتن راه رسیدگی به اعتراضات قانونی از اهم مواردی است كه مسئولان جمهوری اسلامی باید برای آرام بخشی جامعه به آن ملتزم باشند. 

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حساب معترضان معتقد به چارچوب قانونی را از قانون شكنان و اغتشاشگران جدا می دانیم و از مسئولان امنیتی و انتظامی در جلوگیری از اغتشاشات حمایت می كنیم . 

از سردمداران نیز خواهانیم كه اعتراضات خود و طرفدارانشان را به سمت مجاری قانونی هدایت و تلاش كنند كه در پوشش دفاع از حقوق ملت با بیگانگان همنوا نشوند.

تمكین به قانون تنها راه برون رفت از شرایط جاری است و سركشان از ضوابط قانونی مسئول پیامدهای تلخ احتمالی آن هستند.

بدیهی است شورای محترم نگهبان و مسئولان انتخابات باید زمینه بررسی اعتراضات قانونی را به صورت كامل فراهم كنند و مجلس شواری اسلامی تا حصول نتیجه آن را پیگیری می كند.

متاسفانه تبعیت نكردن از قانون شرایطی را در كشور ایجاد كرده است كه بیگانگان به ویژه كشورهایی مثل آمریكا و انگلیس به خود اجازه دخالت در امور داخلی كشورمان را بدهند و این نزد ملت ایران گناهی نابخشودنی است . 

آمریكا، انگلیس و فرانسه پرونده بلندبالایی از نقض حقوق بشر در داخل و خارج از كشورشان دارند كه شكنجه های وحشیانه در زندان های انگلیس و فرانسه تصریح شده در گزارش عضو بین الملل و فجایع زندان های گوانتانامو و ابوغریب نمونه كوچكی از آنهاست . 

چنین كشورهایی چطور به خود اجازه دخالت در امور داخلی ایران را می دهند و اشك تمساح می ریزند؟ 

ما اظهارات سران این كشورها را به شدت محكوم می كنیم و آنها را از دخالت در امور داخلی ایران بر حذر می داریم .

در خاتمه پایبندی خود را در اجرا و پیگیری همه مواضع حكیمانه حضرت عالی اعلام می داریم .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا